II. Isten helye a Szcientológia hitében

Isten helye a Szcientológia meggyőződésrendszerében nem tűnik dominánsnak, mint a kereszténységben, a judaizmusban és az iszlámban, de egyértelműen jelen van. A The Scientology Religion (A Szcientológia vallás) című könyvben a hitelvekről és a gyakorlatról szóló fejezet a következőképpen határozza meg a Szcientológia küldetését: „Segíteni az egyénnek, hogy halhatatlan lényként önmaga tudatára ébredjen, és segítsen önmagának elérni és megvalósítani az alapvető igazságokat önmagával, a másokhoz... és a Legfelsőbb Lényhez fűződő viszonyával kapcsolatban.” Itt és a megszokott szertartás sémájában kijelentik, hogy „el akarjuk törölni a bűneit, hogy elég jó lehessen Isten felismeréséhez”, továbbá: „Az Ember legjobb bizonyítéka Istenre az az Isten, amelyre önmagában talál rá.” Elismert tény, hogy a belső Istenről és a reinkarnációról szóló tanítás összekapcsolja a Szcientológiát a vallási gondolkodás keleti és indiai formáival. Megfogalmazza a következő célt is: „egyéni megváltás, összhangban más életformákkal, a fizikai univerzummal és végső soron a Legfelsőbb Lénnyel. Ez az a keleti tradíció, amelyben megtaláljuk a Szcientológia hátterét.”

Istenről úgy beszélnek, mint ami a Nyolcadik dinamika, a legmagasabb szintű realitás, amelyet az ember akkor ér el, amikor a Hetedik dinamikát, a szellemi univerzumot, „annak teljességében elérte”. Isten és a szellemi univerzum emellett „a thétauniverzumba sorolható”, és a thétát vagy a thetánt úgy írják le, hogy „szellem” és „maga a személy”.

Istenről úgy beszélnek, mint ami a Nyolcadik dinamika, a legmagasabb szintű realitás, amelyet az ember akkor ér el, amikor a Hetedik dinamikát, a szellemi univerzumot, „annak teljességében elérte”. Isten és a szellemi univerzum emellett „a thétauniverzumba sorolható”, és a thétát vagy a thetánt úgy írják le, hogy „szellem” és „maga a személy”. Folyamatosan kitartanak amellett, hogy az ember szellemi entitás, és elutasítják az ember eredetének materialista magyarázatait. Az ember halhatatlan, számtalan életet élt már, és képes felemelkedni Istenhez. Ez kétségkívül hasonlít néhány indiai vallási meggyőződéshez, és fontos alapja annak a kijelentésnek, hogy a Szcientológia vallás.

III. Szertartások és jelentésük
DOKUMENTUM LETÖLTÉSE